© Fotoclub Retouche

Estafette 2018

De foto-estafette is in feite een vervolgverhaal waarbij het verhaal wordt uitgebeeld in foto’s. Het verhaal begint met zomaar een foto, gemaakt door één van de leden van Retouche. De groepen beginnen met dezelfde eerste foto. Deze foto wordt zonder toelichting aan de eerste deelnemers gegeven. Deze bedenken aan de hand van de ontvangen foto wat hierop een vervolg kan zijn en gaan aan de slag om daarvan zelf een foto te maken. Vervolgens geven zij de eigen foto door aan de volgende en de zelf eerst ontvangen foto gaat naar het archief. De deelnemers zien telkens maar één foto, namelijk de foto gemaakt door hun voorganger. Gedurende een jaar zijn de groepen deelnemers, afzonderlijk van elkaar, actief bezig met het vervolgverhaal. Nadat alle foto’s zijn gemaakt, wordt tijdens een clubavond het resultaat bekeken en besproken. Want, waarom werd nu juist die foto gemaakt? Wat zagen de deelnemers in de ontvangen foto en wat gaven zij door aan de volgende deelnemer aan de Estafette? Onder de foto staat de verklaring van de maker hoe zij/hij op het idee kwam van de vervolgfoto.
De startfoto
Frans de Bruijn: Voorgerecht. De startfoto
Klik op onderstaande foto’s voor de resultaten van de 3 groepen.
Groep 1 Groep 2 Groep 3
Fotoclub Retouche

Estafette 2018

De startfoto
Frans de Bruijn: Voorgerecht. De startfoto
Klik op onderstaande foto’s voor de resultaten van de 3 groepen.
Groep 1 Groep 3 Groep 2
FOTOCLUB RETOUCHE